dag 2 - Reisverslag uit Meerhout, België van Helma - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Meerhout, België van Helma - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

03 April 2016 | België, Meerhout

Hier weer een berichtje van mij! Het is even wennen aan het toetsenbord, ik zit namelijk achter een computer in een gastgezin in Meerhout. Het toetsenbord is anders van indeling en het is even zoeken.
Gisteren is prima verlopen en samen met Remi en Eddie ben ik om 07.15 uur uitgezwaaid door familie en een vriendin. Samen op weg naar Vessem waar we om 11.45 uur aan zijn gekomen en liefdevol zijn onthaald door Ben, Twan en de twee gastvrouwen. Eerst wat gedronken en ondertussen de kwestie rugzak besproken. Wederom was er de verbazing dat mijn rugzak zo zwaar was. Opnieuw uitgepakt en nu met ongeveer 2.5 kg minder weer ingepakt. Wat kan er me gebeuren, niets toch! Ik heb mijn portemonnee bij en wat ik niet bij me heb kan ik ook niet gebruiken! Hierna heb ik in een mooi ceremonieel de zegen gekregen voor een behouden tocht. En toen was het zover dat ik echt afscheid heb genomen voor een langere tijd van Remi en Eddie, de twee lieverds!!
Op weg naar de abdij in Postel en wat was ik blij dat ik er was! De dag heeft me energie gekost en dit zowel fysiek als emotioneel. De abdij is prachtig en ik werd door pater Benny naar een prachtige kamer gebracht. Om 18.00 uur naar de Vespers geweest en toen genoten van een welverdiende maaltijd. Na het eten was het kaarsje een heel eind op en ben ik naar mijn kamer gegaan en heerlijk geslapen. Vanmorgen nog voor de haan heeft gekraaid weer op om naar de mis te gaan die om 06.45 uur begon. Ach het heeft wat en gelijk bij Maria een kaarsje op gestoken. Na het ontbijt de rugzak weer omgehangen en op pad naar Meerhout.
Hier ben ik vanmiddag hartelijk ontvangen en heb ik onder het genot van een wijntje mijn eerste ervaringen gedeeld en ook heel veel reisverhalen gehoord van Mannu en Linda. Ze hebben beide al een aantal keer vanuit verschillende richtingen naar Santiago gelopen. Ik ben verwend met een heerlijke maaltijd en straks ga ik weer op tijd mijn bed in. Het weer is echt geweldig en ik heb twee zonovergoten dagen gehad. Morgen gaat mijn tocht naar Averbode waar ik weer bij de paters wil gaan overnachten.
Ik stop er voor vandaag mee en ik wens iedereen heel veel liefs xxx

  • 03 April 2016 - 19:52

    Ria De Brouwer:

    Leuk,dat win je zo kun neon volgen.Slaap lekker vannacht en morgen were met frisse Moët were verderers..veel liefs Ria.

  • 03 April 2016 - 21:03

    Ellen Tetteroo:

    Lieve lieverd, wat fijn om te lezen dat je op pad bent, en wat baal ik ontzettend dat we er niet bij konden zijn,
    Maar de kop is eraf, en we lezen hoe mooi deze start is gegaan, wat mooi dat Remie en Eddie met je zijn opgelopen, he toppertje, we wensen je alle goeds,- geluk vooral gezondheid, en dat je overal gastvrij en liefdevol ontvangen wordt, en dat je geniet met volle teug, we houden van je liefs Leo Ellen, en we volgen je, dag dag kus kus,

  • 03 April 2016 - 22:51

    Truus Nillezen :

    Hè helma kei leuk dat alles goed met je gaat. Het weer heb je verdient, de gastvrijheid heb je verdiend.alle andere dagen ook zo.gr Truus en Christ we leven met je mee.

  • 04 April 2016 - 09:13

    Marjolein:

    Hallo Helma, fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat de eerste dagen goed en zonnig verlopen zijn. Die mis zo s,morgens vroeg zal ook wel helpen, dan heb je de zegen in ieder geval gehad. Succes voor vandaag en ik kijk uit naar je volgend verslag. Groetjes, Marjolein xxx

  • 04 April 2016 - 09:54

    Willemien:

    Hoihoi lieve Helma.
    Wat heerlijk om jou nu te kunnen blijven volgen. Geweldig om te lezen dat jouw twee kanjers je netjes weg hebben gebracht. Nu nog met een rugzak die wat lichter is geworden dan moet het goed komen. Heel veel wandelplezier en succes met je nieuwe dag. Groetjes Willemien. xxx

  • 04 April 2016 - 13:34

    Désirée Vd Meulen:

    Hoi dappere dappere Helma.
    Geweldig! Je bent op de goede weg! Alsmaar rechtdoor naar het Zuiden. Ik volg je op de voet.
    liefs Dé

  • 04 April 2016 - 21:23

    Claire:

    Hallo Helma,
    Ik vind het een super bijzondere tocht en volg je op de voet. Wat een moed. Geniet van de mooie momenten. Liefs Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 5924

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 12 Juli 2016

Mijn reis naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: