dag 4 - Reisverslag uit Orsmaal-Gussenhoven, België van Helma - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Orsmaal-Gussenhoven, België van Helma - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

05 April 2016 | België, Orsmaal-Gussenhoven

Wat een dag! Vanmorgen om 06.00uur opgestaan om de ochtend mis bij te wonen. De rituelen en alle omgevingsfactoren maken er iets heel bijzonders van. Na het ontbijt afscheid genomen van de andere gasten en de paters en op weg gegaan voor mijn tocht van vandaag. Mijn eerste hoogtepunt waar ik naar uitkeek was Scherpenheuvel waar ik een Maria basiliek heb bezocht. Omdat het wat miezerig weer was heb ik in het pelgrimscentrum wat gedronken en ik werd heel gastvrij welkom geheten. De zuster dacht dat ik wilde overnachten en toen ik vertelde sat ik alleen wat wilde drinken, zirgde ze neteen voor koffie en ze wilde niets horen over betalen. Hierna ging mijn tocht naar Kortenaken en wat is het daar mooi! De glooiende heuvels staan vol met boomgarden en ik ben er net een paar dagen te vroeg. De knoppen van de bomen staan op openspringen en het zal geweldig mooi zijn als alle bomen bloesem dragen. De omgeving is landelijk en net wat ik schreef het wordt glooiend wat mooie vergezichten op levert. Ik heb ook mijn eerste klimmetje gehad en boven aangekomen heb ik genoten van het uitzicht. Ondertusssen was het al ongeveer 1 uur geleden dat ik mijn laatste route aanwijzing had gezien! Ook vanmorgenvroeg heb ik ongeveer 6 km verkeerd gelopen en nu dus weer. Gelukkig had ik gisteren wifi en heb ik google maps ingesteld op het adres waar ik zou gaan overnachten. Met dit als hulpmiddel en af en toe de weg gevraagd, waar ik niet blij van werd want alsof ze het met elkaar hadden afgesproken, iedereen zei 'o, dan moet je nog een flink stuk stappen'. Dat was nou net niet wat ik wilde horen. Maar dan toch eindelijk daar was Orsmaal en meteen vooraan in het dorp de straat waar ik mijn slaapplaats had gereserveerd. Ik werd bijna met open armen ontvangen. Heel lief en hartelijk ben ik begroet en ik had de keus om in het dorp te eten of aan te schuiven en met het gezin mee eten. Drie keer raden waar ik voor gekozen heb! Ik kon geen voet meer verzetten en mijn schouders deden pijn. Ik was benieuwd hoeveel ik gelopen had en de teller stond op 48 km. Veel teveel! Na het eten lekker gedouchd en ik voelde me hierna echt een contente mens. Mijn appjes heb ik beantwoord en nu bijna klaar met dit verslag. Dadelijk kijken waar mijn voeten mee morgen naar toe gaan brengen en dan is het voor mij bedtijd. Allemaal liefs en een dikke knuffel en tot de volgende keer.

  • 06 April 2016 - 00:40

    Nancy:

    Wat een mooie avonturen nu al.

  • 06 April 2016 - 08:17

    Rian:

    48 km.... meisje toch!
    Ik geniet van je verhalen en wandel n beetje mee.
    Fijne en kortere wandeldag vandaag!

  • 06 April 2016 - 08:20

    Leo En Ellen:

    He meis, Wauw, dat was een lange tocht, en ondanks dat het heel mooi onderweg was, zul je het ook wel voelen, ik hoop voor jou dat je dat niet iedere dag zult doen, zulke stukken verkeerd lopen, en je lijf zal ook moeten wennen aan die rugzak, wat ontzettend fijn dat je zulke lieve mensen tegenkomt, en

  • 11 April 2016 - 14:33

    Antoinette:

    Hey Helma,

    Eventjes een moment om je verslag te lezen en intussen loop je al weer verder. Wat een verhalen, wat een km......heel veel succes, en wat een ervaringen al. groetjes Antoinette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5915

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 12 Juli 2016

Mijn reis naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: