dag 3 - Reisverslag uit Averbode, België van Helma - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Averbode, België van Helma - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

04 April 2016 | België, Averbode

En dan is het dag 3 en wat is het leven toch mooi! Nog maar zo kort op weg en al zoveel lieve en hartelijke mensen ontmoet. En vandaag voor het eerst wifi! Mijn mobiel sloeg bijna op tilt door alle appjes die binnen kwamen. Heel erg bedankt allemaal, het doet me goed en ik voel me heel gesteund. Er is zoveel wat ik met jullie wil delen. Zoals ik net al schreef de lieve mensen onderweg, de natuur en het wandelen naar Santiago is bijzonder. Vanmorgen heb ik aan de wijze lessen gedacht die Remi en Eddie me hebben geleerd op weg naar Vessem. Hoe kan ik aan de natuur zien of ik goed loop. Terwijl ik door het Laakdal liep, een prachtig natuurgebied bij Vorst, dacht ik elke keer 'yes ik loop goed, dit is de weg naar het zuiden'. Ik ben gisteren nog vergeten te vertellen dat toen ik op de eerste dag aankwam in de abdij van Postel daar ook een groep uit Nuenen was die samen het weekend beleefde. Een van de groep is een collega uit het ziekenhuis. Vannacht heb ik geslapen bij een gastgezin 'pelgrim voor pelgrim' en ik heb als een roosje geslapen. Eigenlijk heb ik als ik hierover nadenk, alleen nog maar gelopen, gegeten en geslapen. Komt goed en vandaag dus iets meer dan dit alles! Vanmorgen na het ontbijt ben ik uitgezwaaid door Linda en ben ik op weg gegaan naar de abdij van Averbode. Niet zo een lange tocht vandaag en dat vind ik fijn want mijn lijf is nog in de wenmodus van het lopen met rugzak. Het is hier prima toeven en bij aankomst werd ik meteen uitgenodigd voor de warme maaltijd. Ik was juist op tijd hiervoor. Naast me zat een docent uit Denemarken die op een school lesgeeft die verbonden is met de abdij. Tegenover me een priester die geboren is in Zeeuws Vlaanderen, uit Belgische ouders en nu in Denemarken zijn werk heeft. De abdij is zijn basis waar hij regelmatig naar terugkomt. De abdij is op dit moment in verbouwing en op 30 april is de officiele opening. Er is een bezinningsruimte bij gekomen waar gasten kunnen verblijven. Ik heb een prachtige kamer op de bovenste etage en de kamer is van alle luxe voorzien. Ik heb mijn eerste was gedaan en straks ga ik even buiten lezen. De kerk van de abdij is het bezoeken waard! Vanavond naar de Vespers en een kaarsje aansteken bij Maria.Morgen gaat mijn tocht, als het goed gaat naar Budingen. Dit wordt een tocht van ongeveer 30 km. Of en wanneer ik weer internet of wifi heb weet ik niet en zodra dit zo is dan laat ik weer van me 'horen'.
Ik stop ermee voor vandaag maar niet voor ik iedereen een dikke knuffel van mij heb gegeven!

  • 04 April 2016 - 17:43

    Nicole:

    OOO, wat goed dat je regelmatig schrijft, dan kunnen we je op de voet volgen ;-))
    Je staat in mijn favorieten dus kan ik vaak even kijken naar een teken van leven van je!
    Loop ze! en zorg goed voor jezelf <3

  • 04 April 2016 - 17:53

    Ellen En Leo:

    He lieverd, wat ga je goed, en heerlijk om te horen dat je even gaat lezen, fijne en mooie dingen heb je al meegemaakt, en zo zullen jou dagen voorbij vliegen, met alle indrukken die je opdoet, wel fijn om ons zo dichtbij je te voelen, ook al loop je steeds een stukje verder van ons af, we beleven het gewoon mee, de kop is eraf en je zit al helemaal in het begin van je reis, onvoorstelbaar knap, ik doe het je niet na, " met die gammele pootjes van mij".
    Elke dag zal een belevenis voor je zijn, geniet van de natuur, en ook als het regent, gewoon gaan fluiten, zie de mooie en de kleine en de leuke dingen, lieve schat, we love you,

  • 05 April 2016 - 15:09

    Ellen.:

    Hè Helma...ik volg je hoor....nog 2x een Franse les....en dan kan ik het ook in praktijk brengen....heel veel wandel plezier....Au revoir !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5891

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 12 Juli 2016

Mijn reis naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: